PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Prawdopodobnie nie ma tematu, którego nie da się tutaj poruszyć.
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 350
Rejestracja: 2007-03-30, 14:45

PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Wojtek »

Witam wszystkich zainteresowanych tegorocznym Przejściem Wiosennym, czyli pierwszym egzaminem praktycznym na bieżącym kursie przewodnickim. Ponieważ będę to Przejście prowadził, zapraszam na pierwsze spotkanie organizacyjne w najbliższą środę, 14. kwietnia, po przewidzianych dla was przez Kierownictwo Kursu atrakcjach edukacyjnych (trudno mi w tej chwili podać dokładną godzinę, więc umówmy się bezpośrednio po wykładzie w przewidzianym na wykład miejscu). Spotkanie nie potrwa długo: najpierw wyłożę wam pewne ogólne zasady obowiązujące na Przejściu i podczas przygotowań do niego i przedstawię (spodziewaną) kadrę instruktorską, a potem policzymy, ilu właściwie jest potencjalnych uczestników i omówimy najważniejsze kwestie organizacyjne. Obecność na spotkaniu jest obowiązkowa, a aktywny udział w przygotowaniach do wyjazdu będzie jednym z elementów końcowej oceny z egzaminu. Z góry zapowiadam, że nie przewiduję na wyjeździe miejsca dla osób spoza bieżącego kursu oraz osób, które w przeszłości szczęśliwie zaliczyły Przejście Wiosenne.

Zapraszam serdecznie.
Wojtek
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 350
Rejestracja: 2007-03-30, 14:45

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Wojtek »

Uprzejmie przypominam, że w środę 21.04 spotykamy się po wszystkich waszych zajęciach kursowych na bardzo ważnym spotkaniu przedwiosennym; jeśli pogoda dopisze, posiedzimy gdzieś w plenerze; jeśli nie - znajdziemy miejsce pod dachem. Obecność na spotkaniu jest OBOWIĄZKOWA (przykro mi, ale wymagam jakiegoś minimum zaangażowania w egzamin), dzięki czemu mam nadzieję w środę poznać ostateczną liczbę uczestników.

Do wtorku (żeby w środę było już o czym porozmawiać) w tym wątku mają się pojawić dwie rzeczy:

1. Proponowana lista sprzętu do zabrania (osobistego i wspólnego)
2. Proponowany jadłospis na pierwsze cztery dni imprezy

Najpóźniej w środę na spotkaniu mamy też zapoznać się z możliwościami dojazdu w nasze ukochane góry, a ponieważ może być tak, że będzie trzeba już szybko załatwiać bilety, radzę przynieść jakieś pieniądze - na wypadek, gdybyśmy robili zrzutkę; jak duże sumy wchodzą w grę, wiecie w tej chwili (po serii wyjazdów kursowych) zapewne lepiej ode mnie. Proszę również, żebyśmy w środę mogli zapoznać się z planowanym składem apteczek osobistych.

Ze swojej strony zapowiadam przedstawienie w przystępnej formie szczegółowych informacji o charakterze i trybie zaliczania Przejścia, oraz zaproponowanie wam arcyciekawych tematów historyczno-krajoznawczych, na podstawie których opracujecie bajecznie interesujące gawędy, aby bawić nas (i siebie nawzajem) nimi na szlaku.

Tymczasem Krzysiek pracowicie kompletuje namioty i stara się jakoś skorelować liczbę dostępnych w nich miejsc z przewidywaną liczbą chętnych, oraz namierza kursowe garnuszki/wiaderka/cebrzyki i co mu tam w ręce wpadnie.

W.
Awatar użytkownika
KrzysM
Posty: 119
Rejestracja: 2008-11-13, 22:13

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: KrzysM »

Pierwsza przymiarka do listy sprzętu grupowego i osobistego. Założyłem, że grupa będzie duża i będzie miała możliwość dzielenia się na dwie samodzielne jednostki, w przeciwnym wypadku ilości dzielimy przez 2. Jeśli komuś nasuną się jakieś uwagi , to proszę się nimi dzielić. Ilość namiotów ustalimy, gdy znana będzie liczebność grupy. Jeśli ktoś ma sprzęt wymieniony na liście grupowej i zamierza go zabrać, to proszę o informację. Ja zabieram dwa 3-4 osobowe namioty, dwa foliowe kanistry na wodę (jak znajdę drugi), toporek. Mam dwa aluminiowe kociołki o pojemności 3,5 litra.
Obowiązkowe wyposażenie osobiste jest wyróżnione, pozostałe opcjonalne. Całą zawartość plecaka należy zabezpieczyć przed deszczem.
W miarę jak umysł będzie mi się rozjaśniał będę modyfikował ten post, więc proszę do niego wracać.

Sprzęt grupowy:
Namioty - 4 (5)
Gary - 4 szt.
Przybory do mycia garów (druciaki, gąbki) - 2 kpl
Siekiery (toporki) - 2 szt.
Rękawice robocze - 2 pary
Piłki drutowe - 2 szt.
Otwieracze do konserw - 2 szt.
Kanistry na wodę - 2 szt.
Apteczki medyczne - 2 szt. (jedna z możliwością podziału na dwie)
Apteczka sprzętowa - 1 szt.
Noże (myśliwskie, finki lub podobne) - min. 4 szt.

Apteczka sprzętowa:
drut stalowy
drut miedziany
mocne nylonowe nici
igły do szycia
naparstek
kilkanaście metrów linki
zestaw agrafek
taśma Macgyvera (szeroka, srebrna)
narzędzie uniwersalne "multitool"


Wyposażenie osobiste:

plecak
osłona przeciwdeszczowa na plecak
śpiwór
karimata
buty
skarpety (tyle ile potrzeba + jedna para na powrót)
sandały
ochraniacze
kurtka i spodnie przeciwdeszczowe
odzież na zimną pogodę (jedna zmiana)
odzież na ciepłą pogodę (co najmniej jedna zmiana)
polar
bielizna osobista

bielizna termoaktywna
przybory toaletowe
nakrycie głowy (od słońca i od przymrozków)

okulary przeciwsłoneczne
termos
menażka
sztućce
kubek
apteczka osobista (leki osobiste, plastry z opatrunkiem, środki przeciwbólowe)
dokumenty
mapy rejonu przejścia
kompas lub busola
latarka
zapasowe baterie (dwa komplety)
zapałki
świeczki (inne rozpalacze)
notes i długopis

kije trekingowe
telefon komórkowy
gwizdek
folia NRC
aparat fotograficzny
patenty np: grzałki katalityczne do suszenia butów w środku
Ostatnio zmieniony 2010-04-22, 00:58 przez KrzysM, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 350
Rejestracja: 2007-03-30, 14:45

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Wojtek »

Czekamy na jadłospis. I do zobaczenia w środę.

W.
Awatar użytkownika
Basia Skompska
Posty: 138
Rejestracja: 2009-10-02, 23:10

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Basia Skompska »

Moi Drodzy :)

Tak jak Wojtek napisał, proszę o przyniesienie na najbliższe spotkanie pieniędzy transport.
W zależności od opcji dojazdu którą wybierzemy, będzie on kosztował

42,75/57 zł (studencki/normalny) - do Sanoka
60-65 zł - do Rymanowa

Ponieważ nie wiem, którą opcję wybierzemy, przynieście po 65 zł.

Pozdrawiam!
Druhna

P.S. Krzysztofie M.: mam namiot 3-4osobowy, który mogę wziąć na wiosenne
Mikołaj Brzeziński
Posty: 32
Rejestracja: 2009-11-24, 10:01

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Mikołaj Brzeziński »

Droga grupo!

Właśnie posiedzenie zakończył sztab kulinarny, oto wyniki ustaleń na pierwsze cztery dni:

Dzień 1:

Śniadanie: Kanapki z drogi + herbatka

Obiad: Chińszczyzna- warzywa suszone, kurczak wcześniej przygotowany (testowane na zimówce), ryż, sos 5 smaków

Kolacja: Zupka/ gorący kubek/ kisiel

Dzień 2:

Śniadanie: Parówki, ketchup, musztarda, chleb

Obiad: Kasza gryczana, sos pomidorowy, groszek, kukurydza, kiełbasa, warzywa suszone

Kolacja: Zupka/ gorący kubek/ kisiel

Dzień 3:

Śniadanie: Kaszka, bakalie, musli

Obiad: Purre, sos myśliwski, mielonka, warzywa suszone

Kolacja: Barszcz z uszkami (suszone- w trakcie ustaleń)

Dzień 4:

Śniadanie: Kanapki pasztet, serki topione, papryka, ogórek

Obiad: Makaron, sos serowy + ser, Tuńczyk, kukurydza, czosnek, pietruszka suszona, suszone brokuły

Kolacja: Zupka/ gorący kubek/ kisiel

Wszelkie wyjaśnienia czynione będą w środę.

pzdr
m
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 350
Rejestracja: 2007-03-30, 14:45

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Wojtek »

No, widzę, że będzie ciekawie...
Widzimy się w środę.

W.
Awatar użytkownika
Wojciechu
Posty: 129
Rejestracja: 2009-11-02, 23:54

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Wojciechu »

Widzę Mikołaju, że nie ryzykowałeś, tylko korzystasz ze sprawdzonych wzorców (tj. z naszego menu na zimówce)? ;)
"W takim razie proszę mi oddać moją należność."
Mikołaj Brzeziński
Posty: 32
Rejestracja: 2009-11-24, 10:01

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Mikołaj Brzeziński »

Będą owoce morza, świerze jaja i mleko, do sprzętu trzeba dopisać maszynkę do waty cukrowej, oraz fontannę do gorącej czekolady. Własnoręcznie pieczone w zbudowanym glinianym piecu drożdżowe, makowiec i mazurek też są w planach ;-) Codziennie rano będziemy wypiekać macę, ubijać masło, oraz wyrabiać sery. W środę rozdzielimy kto zabierze odpowiedznie zwierzęta dojne i kury nioski. Nie mów więc, że nie eksperymentuję ;-)
Michał
Posty: 173
Rejestracja: 2008-04-20, 12:16

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Michał »

Skromne te kolacje... może skonsultujcie to z uczestnikami wcześniejszych wyjazdów, bo na wiosennym nie samym obiadem człowiek żyje. ;-)
Awatar użytkownika
KrzysM
Posty: 119
Rejestracja: 2008-11-13, 22:13

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: KrzysM »

Mamy w tej chwili max 16 miejsc (bez kadry) dla 15 osób. Dziękuję Adamowi za dołożenie jeszcze jednej 3. Gdybyśmy chcieli mieć komfortowo ale więcej nosić, to możemy zabrać jeszcze jedną trójkę.
Założyłem w googlach arkusz dla naszego przejścia. Większość jest już uprawniona do edycji. Proszę na PW o maile Wojtka Z.; Beaty Ch. i Wojtka Sz. oraz reszty kadry jeśli jest zainteresowana kuchnią przygotowań.
Proszę o dopisywanie się do składu namiotów w zakładce namioty i uzupełnianie arkuszy w zakresie swoich zadań
Grazyna
Posty: 95
Rejestracja: 2009-11-09, 21:05

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Grazyna »

Ja mogę wziąć jeszcze 3 (ale nie widzę tego dokumentu).
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 350
Rejestracja: 2007-03-30, 14:45

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Wojtek »

Co do namiotów - kadrą się nie przejmujcie.
Zgodnie z ustaleniami ze spotkania wrzucę listę uczestników wraz z przypisanymi tematami, ale wcześniej mam jeszcze parę uwag natury ogólnej, które wczoraj mi umknęły lub nie zostały dostatecznie mocno podkreślone. Takich uwag przed wyjazdem może zresztą przybyć, więc... czuwajcie ;-).
- do telefonów, które ze sobą zabierzecie, wpiszcie sobie koniecznie numer GOPR: 601 100 300
- zabierzcie ze sobą jakiś notatnik/zeszyt/plik kartek oraz długopis. Będą wam potrzebne na manewrach i podczas zejściówki :twisted:. Zejściówka będzie obejmowała topografię B. Niskiego (ze szczególnym uwzględnieniem okolic, które przemierzymy na Przejściu) oraz wybrane zagadnienia z pogadanek, którymi będziecie nas zabawiać, a jej wynik będzie się liczył do ogólnej oceny z Przejścia
- trochę zmieniliśmy plany naszej włóczęgi, w związku z czym zmienia się nieco obszar naszych zainteresowań. Nie interesują nas już tereny położone na wschód od drogi łączącej Lesko z Komańczą. Nadal interesują nas miejscowości (i cerkwie) leżące przy samej drodze, czyli w szczególności Lesko, Szczawne, Rzepedź, Komancza i Turzańsk, odpada za to np. Baligród. Natomiast proszę was, abyście bliżej zapoznali się z paroma wsiami i cerkiewkami leżącymi NA ZACHÓD od drogi łączącej Krosno z Barwinkiem. Konkretnie mam tu na myśli Olchowiec, Krempną, Myscową, Polany, Kotań i Świątkową.
- to już macie na kartkach informacyjnych, ale wiem z praktyki, że ta kwestia zawsze przynajmniej u paru osób wzbudza zdziwienie i emocje, dlatego podkreślę ją tu jeszcze raz: nie spodziewajcie się z naszej strony żadnych dodatkowych wskazówek poza podaniem trasy. Nie zamierzamy odpowiadać na wasze pytania i rozwiewać waszych wątpliwości w kwestiach tego, gdzie jesteśmy, co widać i co robić. To już nie ten etap.
- Marcinie - cały czas czekamy na JUŻ SPÓŹNIONĄ apteczkę osobistą

A teraz lista uczestników i przypisanych im tematów:

1. Monika M. - Historia zasiedlenia Beskidu Niskiego
2. Adam C. - Operacja Dukielska
3. Krzysiek M. - Łemkowie (historia, trochę etnografii, XX w., czasy obecne)
4. Sebastian D. - Unia Brzeska (aspekt historyczny, czyli kto, kiedy i dlaczego, bez wnikania w różnice doktrynalne i obrzędowe)
5. Małgorzata S. - Praktyczne (ale nie przesadnie monograficzne ;-)) spojrzenie na trzy obecne w Beskidach gałęzie chrześcijaństwa (grekokatolicyzm, prawosławie i religia rzymskokatolicka) - różnice, podobieństwa, ciekawostki
6. Basia S. - Rymanów: oprowadzenie po miasteczku
7. Wojtek Z. - Geologia Beskidu Niskiego: budowa, historia fałdowań, ciekawostki (jaskinie!) itp.
8. Ola K. - Ikona i ikonostas - czym są, skąd się wzięły, co zwykle przedstawiają; gdzie w interesującej nas okolicy można obejrzeć jakieś ciekawe ikonostasy
9. Mikołaj B. - Przyroda Beskidu Niskiego i Magurski Park Narodowy
10. Magda T. - Bojkowie (tylko zahaczymy o ich dawne tereny, ale parę słów takich jak u Krzyśka o Łemkach, się przyda)
11. Karol B. - Cerkiew. Symbolika, budowa, różne typy (ze szczególnym uwzględnieniem drewnianych cerkwi na "naszym" terenie)
12. Marcin B. - Wysiedlenia z terenów Beskidu Niskiego i okolic pod koniec II WŚ i po jej zakończeniu: przyczyny, przebieg, skutki, powroty.
13. Beata Ch. - Operacja Gorlicka
14. Michał Łasica - Cmentarze z I WŚ na terenie Beskidu Niskiego
15. Grażyna Ch. - Konfederacja Barska (tło historyczne plus aspekty Beskidzko-Niskie)

Chwilowo to wszystko.

W.
Awatar użytkownika
Basia Skompska
Posty: 138
Rejestracja: 2009-10-02, 23:10

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Basia Skompska »

Dzień Dobry

Z radością informuję, że udało mi się zarezerwować 20 biletów na autobus do Rymanowa. Bilety kosztują 60 zł (a nie 65 zł), więc nadwyżkę przeznaczę na bilety w podróż powrotną tudzież na busa.

Pieniądze od osób, które nie zapłaciły mi wczoraj ( albo zapłaciły za mało) będę zbierać na dworcu przed wyjazdem

Monika -65 zł
Sebastian- 65 zł
Grażyna - 65 zł
Gosia S - 15 zł
Yeti - 2 zł :)

A teraz ważny komunikat:
Spotykamy się 30.04.2010 o godzinie 23:30 na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia.
Odjazd autobusu jest o godz. 00:30, ale musimy być wcześniej przy autobusie, więc proszę o niespóźnianie się!

DhB
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 350
Rejestracja: 2007-03-30, 14:45

Re: PRZEJŚCIE WIOSENNE - wątek informacyjno-organizacyjny

Post autor: Wojtek »

Aaaaaa... apteczka kiedy będzie?

W.
ODPOWIEDZ